Usługi w chmurze należą do najbardziej dynamicznie rozwijających się obszarów polskiego rynku IT, wynika z najnowszych analiz IDC. Ich outsourcing jest interesujący dla 63 proc. firm w Polsce, które korzystają z chmury lub mają to w planach. Do najbardziej pożądanych usług świadczonych przez zewnętrzne podmioty należą migracja systemów i danych do chmury oraz zarządzanie nią.
Dział: Nowoczesne technologie
W poprzedniej części opisałam pięć przydatnych systemów online’owych. Dziś skupię się na jednym z nich, a mianowicie Google Data Studio. Jest to narzędzie stworzone przede wszystkim z myślą o automatyzacji i usprawnieniu naszego raportowania. Zamiast przygotowywać każdorazowo nowy raport (niech żyje Excel!), często z danych pobieranych z wielu różnych systemów, teraz możesz w bardzo intuicyjny sposób zrobić raport raz, a następnie wykorzystywać go do przedstawienia w zasadzie dowolnego okresu z dostępnych danych. Data Studio często się zmienia, gdyż wprowadzane są nowe funkcjonalności, poprawiane błędy, dodawane kolejne przydatne elementy. Jeżeli chcesz więc poznać osiem wybranych przydatnych funkcji i zaoszczędzić czas – zapraszam do artykułu!
Żyjemy w świecie napędzanym technologią. Nieważne, czy Twoja firma to start-up, małe, średnie czy duże przedsiębiorstwo, ponieważ kiedy Twój produkt i Twoja działalność potrzebują rozwiązania programowego, staniesz przed decyzją, gdzie i jak je zbudować. Opcje są trzy: możesz stworzyć go we własnym zakresie, wynająć freelancera lub zdecydować się na współpracę z software house’em. O tym, kiedy i dlaczego warto wynająć software house oraz jak wygląda współpraca na linii software house – Twoja firma, rozmawiamy z Jędrzejem Fularą, CTO w Sparkbit.
Reklama Google Shopping to jedna z bardziej trudnych reklam w konfiguracji. Oprócz bowiem konta Google Ads (dawniej Google Adwords) musimy założyć konto Merchant Center, które należy zintegrować z własnym sklepem. Na szczęście z pomocą przychodzą nam tu różnego typu aplikacje, jak np. Heraldbee czy Cobiro, które dzięki integracji z Google API pozwalają właścicielom sklepów internetowych mieć zawsze aktualne parametry produktów w swoich reklamach. Ale od początku...
Zarządzanie przedsiębiorstwem jest procesem niezwykle złożonym. Składa się na nie ogromna liczba zależnych od siebie elementów, które ostatecznie przekładają się na sukces firmy. Bardzo ważne jest określenie wizji i celów, jakie mają zostać przez przedsiębiorstwo zrealizowane. Z punktu widzenia biznesowej efektywności niezwykle istotne jest także odpowiednie zarządzanie zadaniami oraz utrzymanie kontroli nad wszelkimi informacjami, jakie przetwarzane są w firmie.
Systemy wspierające działania online, które mają pomóc nam w codziennej pracy operacyjnej, a także przede wszystkim zautomatyzować i spersonalizować nasze działania, to temat nieustannie będący na topie. Dobrze dobrane i skonfigurowane narzędzie pozwoli bowiem nie tylko zwiększyć przychody witryny, np. skutecznie „ratując porzucony koszyk” użytkownika, ale też znacznie usprawni komunikację czy dokładnie przedstawi dane dotyczące naszego e-commerce. Na tym etapie zazwyczaj pojawia się pytanie, który z systemów najlepiej sprawdzi się dla mojego biznesu i jakie są główne zalety tych narzędzi. W poniższym zestawieniu przedstawiam kilka interesujących i różnorodnych systemów, które z powodzeniem poradzą sobie zarówno w mniejszej firmie, jak i w prężnie działających, dużych e-commerce’ach.
Innowacyjne technologie wykorzystywane w obszarze smart city to domena nie tylko dużych firm. Coraz częściej małe i średnie przedsiębiorstwa, w tym start-upy, skutecznie rywalizują o udział w rynku. Co więcej, realizują śmiałe pomysły i stają się prekursorami rozwiązań technologicznych nie tylko w skali kraju, ale również na arenie międzynarodowej. Co buduje ich przewagę? Czy mają szansę w konkurencji z gigantami?
Firmy, które doświadczają ataku hakerskiego, wycieku danych lub innego cyberprzestępczego działania i nie są na taką katastrofę przygotowane w większości upadają. Zabezpieczenia, które byłyby w stu procentach pewne – nie istnieją. Dlatego każda firma stale powinna zwiększać świadomość w zakresie cyberbezpieczeństwa wśród swoich pracowników. Tylko w ten sposób można zminimalizować ryzyko wycieku, włamania czy wykradzenia danych, a co za tym idzie – utraty ciągłości pracy, szkód wizerunkowych i strat finansowych.
Dostęp do sieci internetowej otwiera przed smartfonami jeszcze większe możliwości i zastosowania. W zależności od potrzeb zawodowych pracownik może natychmiast wyszukać potrzebne informacje, dane potencjalnego kontrahenta czy wysłać służbowego e-maila z wyceną usługi. Ogromnym atutem jest również bezproblemowy dostęp do wirtualnych baz danych firmy, a także łatwość w natychmiastowym edytowaniu dokumentów tekstowych i innych. W ten właśnie prosty sposób pracodawca podnosi efektywność swoim pracownikom.
Porozmawiajmy o bezpieczeństwie danych, które przepływają w Twojej organizacji. Nie będzie o RODO. Nie będzie definicji. Będzie za to prosto i z podziałem na najważniejsze obszary.
Chmury hybrydowe zyskały trwałe miejsce we współczesnej infrastrukturze informatycznej. Model ten ma wiele zalet: zapewnia większą elastyczność konfiguracji komponentów, odznacza się większą stabilnością i lepszymi mechanizmami przenośności.
Funkcjonowanie każdej firmy, niezależnie od jej wielkości i zakresu działania, wymaga wielu inwestycji w sprzęt (także biurowy) niezbędny w codziennej pracy. Błaha czynność, jaką jest wystawienie i wydrukowanie faktury czy wyceny dla klienta, wiąże się z wykorzystaniem drukarki. Oferta rynkowa jest niezwykle obszerna – zależnie od budżetu, jaki chcemy przeznaczyć na zakup, możemy wybierać między urządzeniami spełniającymi kilka różnych zadań.