Rozwiązania pracy elastyczniej to nie tylko jeden z bardziej pożądanych benefitów przez pracowników, ale też odpowiedź na indywidualne preferencje zatrudnionych, podyktowane ich chronotypem. I choć nie każdy może pozwolić sobie na luksus idealnego dopasowania godzin pracy do swoich potrzeb, to z pewnością jest to aspekt, któremu pracodawcy powinni przyjrzeć się bliżej. Jeśli wszyscy pracownicy rozpoczynają pracę o odgórnie określonej godzinie, to możliwym jest, że organizacje nie są w stanie w pełni wykorzystać ich potencjału. Skrócenie tygodniowego czasu pracy oraz bardziej efektywne wykorzystywanie każdej minuty pracy mogą być przyszłością rynku.
Dział: Otwarty dostęp
Obecnie robotyzacja i automatyzacja warunkują ewolucje na rynku pracy. Innowacja determinuje kształt sfery zawodowej, znacznie zmieniając priorytety stanowisk. W tym artykule omówimy te kwestie, powołując się na wyniki badań, a także spróbujemy nieco przewidzieć przyszłość.
Właściciele firm handlowych, a także zwierzchnicy pracowników działu handlowego regularnie spotykają się z prośbami swoich handlowców dotyczącymi udzielenia obsługiwanym przez nich klientom dodatkowych rabatów czy wydłużenia terminu płatności. Warto jednak mieć świadomość, jak faktyczna wartość rabatu, którego zdecydujemy się udzielić, bądź zmiana terminu płatności wpłyną na generowaną przez nas masę marży i tym samym profitowość naszych działań handlowych.
Nieefektywne zarządzanie zmianą w polskich firmach wciąż ma się dobrze i może już czas skończyć z nieefektywnymi metodami zarządzania projektem zmiany. Ważną rolę ma do odegrania w tej kwestii – sponsor projektu.
Jak większość z nas też miałam kiedyś okropnego szefa – człowieka, który myślał, że poniżanie innych jest dobrym sposobem na ich motywowanie. Chociaż udało mi się uniknąć błędów popełnionych przez mojego poprzedniego szefa – to akurat było łatwe – zrobiłam, niestety, wiele innych błędów.
Zmiany prawnopodatkowe, których ostatnio nie brakowało, i których znów możemy spodziewać się w 2020 roku, nawet jeśli docelowo ułatwiają prowadzenie działalności gospodarczej, zawsze
są wyzwaniem dla działów finansowo-księgowych. Nowe rozwiązania to nie tylko uproszczenia w sprawozdawczości księgowo-podatkowej, ale też większe obowiązki administracyjno-księgowe, wzmożone kontrole i sankcje za błędy w rozliczeniach. Warto zatem wiedzieć, co się zmieniło i co się zmieni.
Choć o motywacji mówi się nieustannie, w większości przypadków… mówi się źle. Dość kontrowersyjne stwierdzenie, prawda? W porządku, może zatem nie tyle „źle”, co nieprawidłowo. Dlaczego? Ponieważ odnosimy się głównie do jej zewnętrznych źródeł – takich jak choćby wynagrodzenie czy benefity pozapłacowe, które mogą, ale nie muszą skłaniać nas do podejmowania działań. Prawdziwa motywacja jest w nas – wynika z wewnętrznych potrzeb i indywidualnych celów.
Aby umowy handlowe, które zawieramy, wspomogły nas w realizacji obranych planów sprzedażowych, do rozmów z kontrahentem należy się odpowiednio przygotować – niezależnie od tego, czy dopiero nawiązujemy współpracę, czy jest to renegocjacja umowy na kolejny okres. Przed przystąpieniem do rozmów rozważmy nie tylko benefity, które możemy czerpać z tej współpracy (np. przychody i zyski), ale również zagrożenia (np. ryzyko nieterminowych płatności lub realizacji innych zobowiązań, zbyt mały udział w sprzedaży w stosunku do konkurencji).
Jeśli prowadzisz fanpage firmowy na Facebooku, zapewne nie raz zetknąłeś się z licznymi utrudnieniami, które wynikają z ograniczenia zasięgu organicznego na Facebooku, jak chociażby niewielkie zaangażowanie pod publikowanymi treściami czy znikomy odsetek fanów, do których dotarłeś ze swoim postem. Podpowiadamy, jak można sobie z tym poradzić.
W Polsce wciąż bardzo popularne jest przeświadczenie, iż motywowanie pracowników to przede wszystkim domena korporacji i dużych przedsiębiorstw. Tymczasem, jak wynika z badania zrealizowanego przez Instytut Keralla Research na zlecenie VanityStyle, jednej z wiodących na polskim rynku firm oferujących pozapłacowe programy motywacyjne z obszaru sportu, rekreacji i kultury, niemal 70% mikro-, małych i średnich firm wykorzystuje narzędzia motywacyjne. Zebrane dane nie pozostawiają jednak złudzeń – motywacja w sektorze MŚP to przede wszystkim premie finansowe i prowizje.
Firmy MŚP napędzane są przez przedsiębiorczość, energię, pomysłowość i zaangażowanie właścicieli i pracowników, ponieważ często pozbawione są zaplecza badawczego i finansowego, jakie posiadają korporacje, czy duże firmy państwowe. Taka sytuacja może być zarówno szansą, jak i zagrożeniem dla funkcjonowania organizacji: motywacji i zaangażowania jej pracowników. Aby zbudować silną firmę w sektorze MŚP, należy oprzeć się wielu pokusom, które mogą ograniczyć ją w drodze do sukcesu.
Na rynku B2B możliwa jest daleko idąca lojalność, bazująca na wspólnym rozwiązywaniu problemów partnera i pomocy w rozwoju jego firmy. Przedsiębiorstwo może w konsekwencji liczyć na zwiększenie obrotów z partnerem, który zgodnie z regułą wzajemności Roberta Cialdiniego będzie chciał się zrewanżować. Jak tę lojalność budować na wysoce konkurencyjnych rynkach, zgodnie z etyką biznesu i w efektywny kosztowo sposób?