Instytut Biznesu Rodzinnego troszcząc się o trwałość polskiej przedsiębiorczości rodzinnej organizuje trzecią edycję Akademii Sukcesora. Pierwszy w Polsce 9-miesięczny program managerski dla sukcesorów z firm rodzinnych łączy w sobie najnowszą wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, praktyczne aspekty jej zastosowania oraz indywidualny rozwój uczestników. Ten program managerski jest inny niż wszystkie! Wśród tematów zarówno tematy „rodzinne”, jak i tematy biznesowe, potrzebne do roli lidera firmy w przyszłości – ale oczywiście w ujęciu rodzinnym! Uczestnicy uczą się zarówno od ekspertów, jak i od Mentorów – właścicieli najbardziej podziwianych firm rodzinnych z kraju. Akademia Sukcesora to miejsce, gdzie biznes spotyka się z rodziną, a wiedza z doświadczeniem. Tutaj sukcesorzy uczą się jak budować swój autorytet, poszerzają kompetencje managerskie, by w przyszłości zatroszczyć się o trwałość i rozwój rodzinnych biznesów.
Dział: Dla przedsiębiorcy
Faktoring to usługa, która na dobre zadomowiła się na polskim rynku. Początkowo zarezerwowana jedynie dla dużych przedsiębiorstw, z czasem stała się dostępna także w sektorze średnich i małych przedsiębiorstw. Także procedury związane z zawarciem umowy faktoringu stają się coraz bardziej przyjazne i komfortowe dla przedsiębiorców, korzystając z elastycznych rozwiązań online.
Niezależnie od tego, czy mówimy o e-commerce czy o handlu tradycyjnym, każda firma dąży do tego, by sprzedawać więcej i więcej zarabiać. Jak to jest więc możliwe, że rosnąca sprzedaż staje się problemem? Wyobraź sobie, że dostajesz mnóstwo nowych zamówień, ale nie masz środków na ich realizację, gdyż płatność za nie jest odroczona w czasie. Mimo nowych klientów i możliwości na zwiększenie sprzedaży, musisz zrezygnować z części zamówień, bo brakuje Ci kapitału umożliwiającego płynne przeprowadzenie transakcji. Tak właśnie wygląda luka w finansowaniu będąca utrapieniem wielu przedsiębiorców, także tych z branży e-commerce. Jak sobie z nią radzić, kiedy działasz w sektorze MŚP?
Prowadzenie własnej firmy to ciężki kawałek chleba, zwłaszcza w czasach, w których przedsiębiorcy muszą stawić czoła dynamicznym zmianom gospodarczym i technologicznym. Mówi się, że pierwsze dwa lata działalności są w biznesie kluczowe i warunkują utrzymanie się firmy na rynku. Tymczasem w dobie nieustannej transformacji okres ten jest zaledwie niewielkim wycinkiem i nie daje żadnej gwarancji na przetrwanie. Jak zatem stworzyć przedsiębiorstwo, które będzie konsekwentnie rozwijać skrzydła przez lata?
Położona w bezpośrednim sąsiedztwie stolicy Dolnego Śląska Gmina Miękinia od kilkunastu lat przeżywa gospodarcze ożywienie, m.in. za sprawą stale poszerzającej się strefy ekonomicznej.
Porozmawiajmy o bezpieczeństwie danych, które przepływają w Twojej organizacji. Nie będzie o RODO. Nie będzie definicji. Ale będzie za to prosto i z podziałem na najważniejsze obszary.
Niemal 70 proc. przedstawicieli mikro, małych i średnich firm deklaruje, że w ich organizacjach stosuje się narzędzia mające na celu zwiększenie motywacji pracowników - wynika z badania zrealizowanego w 4. kwartale 2018 roku przez Instytut KerallaResearch na zlecenie VanityStyle. Zebrane dane nie pozostawiają jednak złudzeń – motywacja w sektorze MŚP to przede wszystkim pieniądze, czyli jeden z najmniej efektywnych sposobów budowania zaangażowania pracowników.
Platforma Elektronicznego Fakturowania (PEF) już działa. Na razie jest dostępna tylko w zakresie możliwości rejestracji. Jej głównym zadaniem jest połączenie systemów księgowych przedsiębiorców z systemami instytucji państwowych. PEF ma umożliwić odbieranie i wysyłanie ustrukturyzowanych faktur elektronicznych między wykonawcą (przedsiębiorcą), a zamawiającym (instytucją publiczną).
Wielkopolska – firmy tu działające średnio płacą lepiej, niż w innych województwach. W lutym średnia wartość znacznie przeterminowanych należności (ponad 120 dni po terminie) wynosiła tu tylko 4,3% ich wartości, przynajmniej o połowę mniej, niż w większości pozostałych województw.
Trwa nabór do kolejnej edycji Ogólnopolskiego Programu Certyfikacji Krajowej Firma Roku oraz Produkt Roku. Misją Programu jest promocja przedsiębiorstw, które mają znaczący wkład w rozwój polskiej gospodarki, cieszące się uznaniem wśród klientów, będące wzorem rzetelności i jakości.
Jest coraz lepiej, ale zmiany dokonują się powoli. Według raportu Coface, opóźnienia płatności za faktury zmniejszyły się na przestrzeni 2018 roku o prawie 3 dni. Nadal jednak statystyczny czas oczekiwania na przelew za dostarczony towar lub zrealizowaną usługę wynosi w Polsce prawie 60 dni.
Obecnie wielu pracodawców dostrzega ogromną potrzebę inwestowania w szkolenia swoich pracowników, w czym upatruje konkretnych korzyści dla firmy. Niestety nie wszystkich właścicieli firm na to stać. Wielu z nich zadaje sobie pytanie, po co właściwie wysyłać podwładnych na szkolenia i kursy podnoszące kwalifikacje, po co ponosić dodatkowe nakłady finansowe? Czy to nie jest strata pieniędzy dla firmy? Odpowiedź brzmi: Nie.