Dział: Temat numeru

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Nie musimy odkrywać Ameryki, czyli o B+R po ludzku

Choć badania i rozwój często kojarzone mogą być z laboratoriami, sterylnymi warunkami i pracownikami w fartuchach, w rzeczywistości nie zawsze tak to wygląda. W przedsiębiorstwach działalność badawczo-rozwojowa to szereg wielu różnych działań, które mają wspólny cel – stworzenie nowego lub udoskonalonego produktu, procesu czy technologii. Jest to dążenie do zdobycia nowej wiedzy i poszerzania horyzontów w związku z jej wykorzystaniem. Jako przedsiębiorca możesz obawiać się, czy aby na pewno Twoja działalność wpisuje się w założenia działalności badawczo-rozwojowej. Sprawę może Ci ułatwić przytoczenie definicji sfery B+R oraz przedstawienie jej w zrozumiały sposób.

Czytaj więcej

Funduszowy Basic, czyli o głównych obszarach wspieranych przez fundusze UE

Papierologia, biurokracja i dużo pracy – tak mogą kojarzyć się fundusze unijne. Są to w końcu pieniądze publiczne, a wszystko, co publiczne, musi być odpowiednio udokumentowane. To jest jednak tylko jedna strona medalu. A jaka jest druga? Druga to m.in. bezzwrotne dofinansowania, wiele różnorodnych konkursów, ciekawe obszary wspierania i bezcenny rozwój przedsiębiorstw. Fundusze, choć mogą się wydawać skomplikowane, łatwo jest poznać oraz zrozumieć – i to właśnie znajdziesz w tym artykule.

Czytaj więcej

Pięć warunków, które musi spełniać Twoja strona internetowa

Fragment poradnika Model StoryBrand – zbuduj skuteczny przekaz dla swojej marki. Jak mówić do klientów, żeby nas rozumieli, Wydawnictwo MT Biznes 2019. Jeśli chcesz, by Twoja działalność internetowa była świetnie odbierana i przynosiła coraz większe zyski, koniecznie przeczytaj nie tylko urywek, który tu publikujemy, ale i całą książkę!

Czytaj więcej

Jak wspierać e-commerce przez media społecznościowe

Już niemal co trzecia osoba na świecie korzysta z Facebooka. Aby prowadzić skuteczną sprzedaż internetową, Twój sklep musi być tam, gdzie Twoi klienci – czyli w mediach społecznościowych. Liczby nie kłamią – social media to idealny kanał do promocji sklepu online, gdzie Twoi potencjalni klienci spędzają coraz więcej czasu i szukają inspiracji. Dlatego w tym tekście dam Ci 8 praktycznych rad, jak możesz je wykorzystać w sprzedaży swoich produktów!

Czytaj więcej

Poznaj swojego klienta. Jak efektywnie badać i reagować na potrzeby e-konsumentów?

Rynek e-commerce rozwija się w dynamicznym tempie. Wraz ze wzrostem liczby potencjalnych klientów dokonujących zakupów za pośrednictwem internetu rośnie również ich świadomość, umiejętność weryfikacji oferty konkurentów, potrzeba minimalizacji czasu dostawy czy jakości usług świadczonych online. Z drugiej strony przedsiębiorcy działający na rynku e-commerce mają coraz szerszy dostęp do ogólnodostępnych narzędzi analitycznych, pozwalających skutecznie poznać profil klientów online.

Czytaj więcej

Zwiększanie sprzedaży w e-commerce. Dobierz odpowiednią strategię!

Jednym z najważniejszych celów prowadzenia biznesu jest oczywiście zwiększanie dochodów.W internecie znajdziesz wiele scenariuszy wskazujących prostą drogę realizacji tego zadania. Skąd zatem wiedzieć, który powinieneś zastosować i który sprawdzi się w Twoim sklepie internetowym? Ten artykuł nie odpowie na to pytanie, ale zawiera praktyczne wskazówki, od czego powinieneś zacząć.

Czytaj więcej

Firmowe przesyłki w rękach kuriera

Przedsiębiorcy chcą zajmować się biznesem i dlatego poszukują takich partnerów, którzy zapewnią płynność działań operacyjnych firmy. Trudno dziś sobie wyobrazić rzeczywistość biznesową bez wsparcia ze strony firmy kurierskiej, której podstawową rolą jest przewożenie przesyłek od nadawcy do odbiorcy. Jest to zadanie, które powinno być realizowane gładko, bezpiecznie i szybko. O satysfakcji obu stron decydują jednak usługi dodatkowe – to one są języczkiem u wagi, który wskazuje wartość oferty kurierskiej. 

Czytaj więcej

Prowadzenie firmy i księgowości. Co się zmieniło, co się zmieni?

Zmiany prawnopodatkowe, których ostatnio nie brakowało, i których znów możemy spodziewać się w 2020 roku, nawet jeśli docelowo ułatwiają prowadzenie działalności gospodarczej, zawsze 
są wyzwaniem dla działów finansowo-księgowych. Nowe rozwiązania to nie tylko uproszczenia w sprawozdawczości księgowo-podatkowej, ale też większe obowiązki administracyjno-księgowe, wzmożone kontrole i sankcje za błędy w rozliczeniach. Warto zatem wiedzieć, co się zmieniło i co się zmieni.

Czytaj więcej

Odszkodowania w leasingu i najmie - Czy podlegają VAT?

Kary umowne oraz odszkodowania to należności często stosowane w obrocie profesjonalnym. Towarzyszą one również umowom najmu oraz leasingu pojazdów. W ten sposób wynajmujący (leasingodawca) może zabezpieczyć swój interes na wypadek dokonania w aucie przez najemcą uszkodzeń.

Czytaj więcej

Rynek leasingu w Polsce po zmianach prawnych

Począwszy od 1 stycznia 2019 r., dla firm nabywających samochód osobowy w ramach leasingu operacyjnego zmieniły się zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków wynikających z czynszów leasingowych. Obecnie przedsiębiorca może je nadal odliczać od podstawy opodatkowania, ale tylko do wysokości wynikającej z proporcji, w jakiej kwota 150 tys. zł pozostaje do wartości samochodu. Jakie są konsekwencje tych zmian?

Czytaj więcej

Digitalizacja w firmach stała się koniecznością

Nowe technologie w coraz większym stopniu wkraczają w codzienne działania zarówno firm, jak i konsumentów. Prowadzi to do jeszcze szyb- szego rozwoju mobilności i powszechnej cyfryzacji codziennych działań. Dlatego przedsiębiorstwa coraz śmielej korzystają z możliwości, jakie daje w biznesie digitalizacja.

Czytaj więcej

Niepewna przyszłość cen prądu

W połowie ubiegłego roku informacje o podwyżkach cen prądu były jednoznacznie pesymistyczne. Nie dawały one nadziei, że uda się przed nimi uchronić. Ta przyszła w ostatnich dniach 2018 r. Rząd obiecał zamrozić ceny prądu. Niestety, kolejne tygodnie nie przynoszą praktycznych zastosowań tej obietnicy, a problemy z jej realizacją – a tym samym powody do zmartwień – się piętrzą.

Czytaj więcej