Z roku na rok rozwiązania takie jak leasing czy wynajem długoterminowy samochodów cieszą się coraz większą popularnością wśród polskich przedsiębiorców. Pojazdy finansowane w ten sposób po zakończeniu kontraktów często trafiają na rynek sprzedaży wtórnej, stając się łakomym kąskiem dla klientów indywidualnych i firm z sektora MŚP. O tym, dlaczego w ostatnich latach samochody poleasingowe cieszą się tak dużą popularnością, rozmawiamy z Bartoszem Olejnikiem, dyrektorem sprzedaży i marketingu w Carefleet S.A., jednej z czołowych na polskim rynku firm specjalizujących się w finansowaniu i zarządzaniu pojazdami.
Dział: Mobilność
W teorii obydwa samochody łączy bardzo niewiele: znaczek i segment – zwany crossover lub SUV. Oba niedawno też zyskały nowe generacje. BMW jednak stawia swoim klientom pytanie: czy wolą kosmetyczne zmiany w X4, czy nowe X5, które przeszło zdecydowaną rewolucję?
Poszukując samochodu do firmy, nie warto kierować się jedynie ceną jego zakupu. Najtańsza opcja w perspektywie czasu może nas bardzo uderzyć po kieszeni. Aby podjąć racjonalną decyzję, kluczową wskazówką powinien być TCO, czyli całkowity koszt posiadania auta. O tym, co się w nim dokładnie zawiera i jak możemy zaoszczędzić na służbowych pojazdach, rozmawiamy z Iloną Ochęduszko, dyrektor Departamentu Account Management w Carefleet S.A., jednej z czołowych na polskim rynku firm specjalizujących się w finansowaniu i zarządzaniu samochodami.
Auto z drugiej ręki to częsty wybór Polaków, którzy decydują się na zakup samochodu. Jak wynika z badania opinii „Rynek samochodów używanych w Polsce – doświadczenia i oczekiwania Polaków” zrealizowanego przez Kantar TNS na zlecenie Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP), aż 58% Polaków uważa, że zakup dobrego auta używanego jest trudny, ale możliwy.
W tekście skupię się na niemal królewskich konfiguracjach jednych z najbardziej luksusowych Mercedesów w gamie – Mercedesa G500 oraz S560 4MATIC Coupé. Pomijając sportowe odmiany AMG, są to ich najmocniejsze wersje silnikowe. Mało tego, zarówno pierwszy, jak i drugi samochód już wyjściowo kosztują sporo ponad pół miliona złotych.
Carefleet S.A., jedna z czołowych na polskim rynku firm specjalizujących się w wynajmie długoterminowym samochodów, kojarzyła się do tej pory przede wszystkim z rozwiązaniami flotowymi dla sektora biznesowego. Teraz, wychodząc naprzeciw potrzebom klientów indywidualnych, wprowadza na szeroki rynek ofertę adresowaną do konsumentów. W ramach usługi Twój Nowy Samochód Carefleet proponuje finansowanie fabrycznie nowych aut oraz ich obsługę serwisową – wszystko za stałą, atrakcyjną opłatę miesięczną. Szczegóły na stronie www.carefleet.pl/noweauto.
Zakup dostawczego pojazdu elektrycznego może się opłacać już po czterech latach użytkowania – wynika z badania Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych. W ramach projektu Misja Zerowa Emisja PSPA porównało całkowite koszty posiadania (TCO) elektrycznego Volkswagena e-Craftera oraz jego konwencjonalnego odpowiednika. Wyniki ogłoszono podczas Kongresu MOVE Mobility & Vehicles, który odbył się w ramach Poznań Motor Show 2019.
Od blisko dekady nieprzerwanie na szczycie list sprzedaży pojazdów użytkowych była marka Fiat Professional. Drugie miejsce zajmowała marka Renault, która sukcesywnie budowała nie tylko portfel nowych klientów, ale i portfolio usług okołosprzedażowych oraz rozwijała sieć kontrahentów oferujących zabudowy specjalistyczne. Od wielu lat Renault toczyło walkę o wynik sprzedaży. Aż do 2018 r., gdy syzyfowe pracy zostały zakończone sukcesem.
Auto, które bardzo dobrze prezentuje się jako nowoczesny środek firmowego transportu, jest jednocześnie fantastycznie funkcjonalne w sferze rodzinnej i prywatnej, a pod kątem finansowym zaskakuje oszczędnymi silnikami i dostępnością od 885 zł netto miesięcznie? Oto Opel Grandland X.
Jeszcze dwadzieścia lat temu najpopularniejszą formą nabywania samochodów w polskich przed- siębiorstwach był zakup ze środków własnych lub na kredyt. Z czasem polski biznes docenił zalety outsourcingowych modeli finansowania flot, takich jak leasing czy wynajem długoterminowy. Oba te rozwiązania z powodzeniem wykorzystywane są przez przedsiębiorców z sektora MŚP. Czym się od siebie różnią i które z nich wybrać?
Stworzenie wypożyczalni samochodów dostawczych lub specjalistycznych to bardzo kosztowny biznes. Jednak z uwagi na fakt, że wiele firm, a także osób prywatnych woli wypożyczyć samochód dostawczy bądź osobowego vana, to coraz bardziej intratny interes. Kiedy lepiej kupić dostawcze auta i budować flotę, a kiedy korzystniej jest je wynająć, zamawiając usługi? Sprawdziliśmy to.
Dziś w wielu małych i średnich przedsiębiorstwach niezawodna flota to podstawa działalności. Tylko w ubiegłym roku z polskich salonów wyjechało ponad pół miliona nowych aut, z czego lwią część zakupiły firmy. Jak się jednak okazuje, rodzimy biznes bardzo chętnie zaopatruje się także w samochody używane, a w ostatnich latach coraz większą popularnością cieszą się pojazdy poleasingowe. Dlaczego warto się nimi zainteresować? Zapytaliśmy o to Bartosza Olejnika, dyrektora sprzedaży i marketingu w Carefleet S.A., jednej z wiodących na polskim rynku firm specjalizujących się w finansowaniu i zarządzaniu firmowymi flotami.