W czasach dynamicznych zmian, wszechobecnej digitalizacji, analiz big data i rozwoju sztucznej inteligencji, pewne klasyczne narzędzia analityczne zostały zapomniane lub celowo zarzucono korzystanie z nich w celach analiz strategicznych.
Dział: Zarządzanie sprzedażą
Polacy coraz chętniej kupują, nie ruszając się z domu. Mimo stałego rozwoju branży e-commerce, wieści o nadchodzącej śmierci tradycyjnych sklepów i punktów usługowych są jednak przesadzone.
Panta rhei – wszystko podlega ciągłym przemianom, ale byt nie ginie i nie powstaje, jedynie się zmienia. Wszelkie zdarzenia wynikają z napięcia powstającego między przeciwieństwami. Międzypokoleniowa wizja rozwoju firmy rodzinnej powstaje w wyniku ścierania się różnych poglądów. Stałe są wartości, na których budowana jest międzypokoleniowa strategia firmy rodzinnej.
Klient, użytkownik, kontrahent to w zasadzie podstawa istnienia każdej firmy. Jednak duży wybór produktów, usług i dostawców na rynku powoduje, że w dzisiejszych czasach klienci są coraz bardziej wymagający, a jednocześnie coraz mniej lojalni. Co można zatem zrobić, aby zmaksymalizować przychód i profit z klientów, których udało nam się już pozyskać?
Masz świetną ofertę, wiesz, że to, co proponujesz, naprawdę pomaga klientom, i że jeśli już dokona on zakupu, to będzie zadowolony. Tylko najpierw musisz go przekonać ten pierwszy raz i tutaj napotykasz mur obiekcji: „już to mam”, „nic nie będę zmieniał”, „jestem zadowolony”, „nie mam potrzeby”. Jak prezentować wartość oferty, aby klient chciał ją kupić, przeczytasz w tym artykule.
Marka to wszystko, co inni mówią o Tobie, kiedy Ciebie w ich pobliżu nie ma. Dlatego warto zadać sobie kilka pytań: Czy właściwie się komunikujesz? Czy inni naprawdę wiedzą, na czym polega Twoja praca i w razie potrzeby mogą się z Tobą skontaktować?
Nowoczesna sprzedaż często oparta jest na dość sfatygowanych hasłach, tyczących się sprzedaży bazującej na nawiązywaniu relacji. Koncepcja ta wypiera dawne strategie tworzone za pomocą agresywnych działań nastawionych głównie na finalizację sprzedaży, gdzie nie tyle liczył się klient, co wynik. Co się bardziej opłaca i co to w ogóle znaczy nawiązać relacje z klientem? Czy to oznacza być dla niego prawdziwym przyjacielem w biznesie?
Fragment książki pt. Własna firma krok po kroku. Działaj skutecznie na każdym etapie rozwoju swojego biznesu, Wydawnictwo MT Biznes 2019, w której znajdziesz cenne lekcje z prowadzenia własnego biznesu w Polsce.
Na przestrzeni lat rynek reklamy marketingowej nieustannie ewoluował. Kilkanaście lat temu, gdy reklama w internecie dopiero raczkowała, jej prawdziwych wyznawców nie było tak dużo jak dziś. Specjalista od reklamy internetowej znał się „na wszystkim”. A tak naprawdę, był pierwszym testerem nowych dostępnych e-rozwiązań reklamowych.
Właściciele firm handlowych, a także zwierzchnicy pracowników działu handlowego regularnie spotykają się z prośbami swoich handlowców dotyczącymi udzielenia obsługiwanym przez nich klientom dodatkowych rabatów czy wydłużenia terminu płatności. Warto jednak mieć świadomość, jak faktyczna wartość rabatu, którego zdecydujemy się udzielić, bądź zmiana terminu płatności wpłyną na generowaną przez nas masę marży i tym samym profitowość naszych działań handlowych.
W sprzedaży B2B wakacje kojarzą nam się ze spadkiem sprzedaży. W wielu jednak firmach wakacje to okres intensywnych przygotowań do złotego okresu w sprzedaży
B2B, obejmującego miesiące wrzesień-grudzień. Z niniejszego artykułu dowiesz się, co powinieneś zrobić, aby jak najlepiej przygotować swoją firmę do tego okresu.
Raczej trudno sobie wyobrazić, że człowiek, który przyszedł do Twojego sklepu stacjonarnego po buty, poprosi żebyś zadzwonił do niego, kiedy wybrany model będzie objęty wyprzedażą. Tak samo dziwne byłoby dla potencjalnego kupca butów, gdybyś zatrzymywał go w drzwiach, pytając, czy zostawi adres e-mail, żebyś mógł mu wysłać informacje o innych produktach. Twoje możliwości wpłynięcia na takiego klienta są dość ograniczone. W internecie jest prościej – zacznij z tego efektywnie korzystać.